Efter mycket lussebullar och glögg är vi nu tillbaka på kontoret! Det känns kul att äntligen få köra igång igen – för vi har mycket att stå i.

Under januari och februari månad ska vi:

  • Skriva färdigt vår rapport om Göteborgs stads synpunktshantering. Den är i nuläget 102 sidor lång och eftersom att vi tror att få personer skulle vara intresserade av att läsa 100 sidor om synpunktshantering så måste vi stryka en hel del!
  • Skriva en årsrapport och en ekonomisk rapport om projektets första år, 2018. Vad vi har gjort, vad vi har lärt oss och vilka förändringar som har skett inom projektet.
  • Skriva en planering och en budget inför projektets andra år, 2019. Vad vi vill göra härnäst och hur vi ska göra det.
  • Färdigställa en guide som hjälper enskilda att lämna synpunkter på “rätt sätt”. Efter år 1 vet vi nu att det är bäst att maila in sin synpunkt till förvaltningsbrevlådan och inte säga den muntligt till personal, vi vet att det är bra om man kan skriva med så många detaljer som möjligt och att det är bra om man kan skriva exakt vad man vill ska hända nu – om man vill ha en lösning på sitt problem, eller om man kanske vill ha en ursäkt. Detta och mer därtill kommer att finnas med i en guide som ska tryckas!
  • Börja fundera på föreläsningsseriens fortsättning under våren 2019. Om ni har några önskemål på vad ni vill att föreläsningarna ska handla om – tveka inte att höra av er till oss på hannah.my.falk@funktionsrattgbg.se ,  eller ring oss på 031 24 03 23.
  • Jobba vidare med webbverktyget. Senast i förmiddags hade vi ett givande möte med webbyrån Raket om hur vi kan gå vidare. Spännande!

Som ni ser är det mycket som händer internt i projektet. Vi ser fram emot att komma ut från vårt ide och träffa folk när våren nalkas!