1. Hem
  2.  » 
  3. Projekt
  4.  » Tyck till

Tyck till

Tyck till drivs av Funktionsrätt Göteborg under 2018-2020.

Tyck till går ut på att göra det lättare för enskilda brukare, anhöriga och andra invånare att lämna klagomål till offentliga instanser. Vi fokuserar framför allt på klagomål om brister i Göteborgs Stads verksamheter.

Finansiärer

Projektet finansieras av Allmänna Arvsfonden och Post- och telestyrelsen.

Under 2018 var även Göteborgs Stad med som finansiär, och under 2019-2020 finansierades arbetet med projektets webbverktyg av Vinnova.

Kontakt

Hannah My Falk, projektledare
hannah.my.falk@funktionsrattgbg.se

Karin Gréen, projektledare
hannah.my.falk@funktionsrattgbg.se

Telefon: 031-24 03 31

Klaga på stan hjälper dig att klaga

På webbplatsen Klaga på stan får du hjälp att skriva och skicka ett klagomål om brister i Göteborgs Stads verksamheter. På webbplatsen finns också tips och råd om vad du kan göra när du har varit med om något dåligt i Göteborgs Stads verksamheter.

Klaga på stan har tagits fram i samarbete med webbyrån Raket AB. Vi har gjort flera användartester med fokus tillgänglighet tillsammans med Begripsam och Axess Lab.

Häng med i projektet

Projektledarna Hannah My Falk och Karin Gréen bloggar regelbundet om vad som är på gång i projektet. 

Rapport: “Synpunktshanteringen, medborgaren och förvaltningen”

Under 2018 undersökte vi hur Göteborgs Stad tar emot synpunkter från invånare och brukare. Resultatet av undersökningen sammanfattats i rapporten “Synpunktshanteringen, medborgaren och förvaltningen” (PDF).

Rapporten har skickats ut till tjänstepersoner och politiker i Göteborgs Stad. Den har presenterats bland annat för Göteborgs råd för funktionshinderfrågor och på Institutionen för socialt arbete vid Göteborgs Universitet.

Vi kommer gärna ut och presenterar rapporten i fler sammanhang!