1. Hem
  2.  » 
  3. Projekt
  4.  » Tyck till

Tyck till

Tyck till drivs av Funktionsrätt Göteborg under 2018-2020.

Projektet Tyck till går ut på att göra det lättare för enskilda brukare, anhöriga och andra invånare att lämna klagomål till offentliga instanser. Vi fokuserar framför allt på klagomål om brister i Göteborgs Stads verksamheter.

Finansiärer
Projektet finansieras av Allmänna Arvsfonden och Post- och telestyrelsen.

Under 2018 var även Göteborgs Stad med som finansiär, och under 2019-2020 finansierades arbetet med projektets webbverktyg av Vinnova.

Kontakt

Hannah My Falk, projektledare
hannah.my.falk@funktionsrattgbg.se

Karin Gréen, projektledare
karin.green@funktionsrattgbg.se

Telefon: 031-24 03 31

 Klaga på stan hjälper dig att klaga

På webbplatsen Klaga på stan får du hjälp att skriva och skicka ett klagomål om brister i Göteborgs Stads verksamheter. På Klaga på stan finns också tips och råd om vad du kan göra när du har varit med om något dåligt i Göteborgs Stads verksamheter.

Klaga på stan har tagits fram i samarbete med webbyrån Raket AB. Vi har gjort flera användartester med fokus tillgänglighet tillsammans med Begripsam och Axess Lab.

Häng med i projektet

Projektledarna Hannah My Falk och Karin Gréen bloggar regelbundet om vad som är på gång i projektet. 

Klaga på stans logga

Rapport: “Synpunktshanteringen, medborgaren och förvaltningen”

Under 2018 undersökte vi hur Göteborgs Stad tar emot synpunkter från invånare och brukare. Resultatet av undersökningen sammanfattats i rapporten “Synpunktshanteringen, medborgaren och förvaltningen” (PDF).

Rapporten har skickats ut till tjänstepersoner och politiker i Göteborgs Stad. Den har presenterats bland annat för Göteborgs råd för funktionshinderfrågor och på Institutionen för socialt arbete vid Göteborgs Universitet.

Vi kommer gärna ut och presenterar rapporten i fler sammanhang!